Via Lanzhou naar Xiahe - Reisverslag uit Xiahe, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Via Lanzhou naar Xiahe - Reisverslag uit Xiahe, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Via Lanzhou naar Xiahe

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

16 Juli 2013 | China, Xiahe

Vandaag staan we om half zeven op. We hebben besloten zelfstandig naar het Terracotta Leger te gaan en geen toer hierna toe te boeken. We gaan met de bus 603 naar het station en daar pakken we de bus 306 die ons naar het Terracotta Leger brengt. Alles gaat zoals gepland. Om negen uur komen we op de plek van bestemming aan. Voordat we na binnen gaan, ontbijten we eerst even. Nasi met gekookt groenten, simpel maar goed van smaak.
Voordat we met de nachttrein naar Lanzhou gaan hebben we nog tijd om in ons Hostel wat te relaxen en aan ons weblog te werken. s ‘Avonds is er nog een workshop dumpling maken. Hopelijk kunnen we die nog net mee pakken voordat we met de bus naar het station moeten. Uiteindelijk lukt het maken nog net op de valreep helaas kunnen we niet meer van ons gerecht genieten.

Deze keer verloopt de treinreis voorspoedig. Precies op tijd vertrekt de trein met als eind bestemming voor ons Lanzhou. We hebben weer de luxe van een softsleeper. En dit keer hoeven we hem nog niet direct te delen met twee andere reizigers, dat gebeurd pas midden in de nacht. We besluiten dan ook direct te gaan slapen, het is ondertussen ook al half elf en ook morgen hebben we een dag van reizen voor de boeg. De volgende morgen blijkt de trein precies op tijd aan te komen in Lanzhou. Voor ons belangrijk om met de bus verder naar Xiahe te kunnen moeten we naar een ander busstation en op tijd zijn, er rijden maar twee bussen. Lanzhou is een grootte niet interessante stad. De rit in de taxi duurt ongeveer drie kwartier.

Bij het busstation hebben we nog even tijd om te ontbijten in een lokaal eetgelegenheid, er is weinig keus, dus we nemen de noedelssoep. Wanneer we naar buiten willen gaan worden we aangesproken door een man, het blijkt Serin de eigenaar van ons Hostel in Xiahe te zijn. Hij is twee dagen in Lanzhou in het ziekenhuis geweest i.v.m. maagklachten. Dicht bij het busstation blijkt nog een klein marktje te zijn en natuurlijk maken we van de gelegenheid gebruik om hier nog even overheen te lopen. In de bus zijn wij één van de weinige buitenlanders. Er is nog een vrouw, Isabel uit België en een jongen Axel uit Zwitserland. We komen met hun in gesprek, zij vertellen dat ze nu in Singapore wonen en werken. De busreis verloopt goed en bij aankomst in Xiahe kunnen we direct door naar het Tarra Guesthouse.