De roeiers van Tam Coc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu De roeiers van Tam Coc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

De roeiers van Tam Coc

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

04 Augustus 2013 | Vietnam, Hanoi

De eerste dag maken we een dagtrip naar Tam Coc. Dit ligt ongeveer twee en half uur rijden van Hanoi. Het minibusje is overvol dus dat is even doorbijten en ondanks onze goede nachtrust in de nachtrein, stonden we toch al om half vijf op. Halverwege krijgen we natuurlijk weer de verplichte stop om een souvenirwinkel te bezoeken. En zowaar we zijn niet de enige het is een komen en gaan van busjes, bussen en taxi’s. Daarna bezoeken we een Tempel, erg mooi gelegen tussen de Karstbergen. Voor de lunch worden we afgezet in een restaurant met lopend buffet. Het ziet er allemaal erg goed verzorgt uit.

Na de lunch gaan we een tochtje maken op de rivier. De roeiers hebben een speciale techniek en roeien met hun benen en voeten en laten dit dan ook veelvuldig zien. We varen door een prachtig natuurgebied, tussen Karstbergen en af en toe varen we onder de rotsen, door grotten. Ondanks dat het erg toeristisch is, is het zeer mooi. Het weer is fantastisch een lekkere temperatuur en zonnig, heel goed voor het maken van foto’s. Daarna fietsen we ongeveer zes kilometer door een dorpje en langs rijstvelden. Rond zeven uur komen we weer in ons Hotel aan.

• 04 Augustus 2013 - 18:21

Map:

Wel knap van de roeiers vind ik, om dat met hun benen te doen. Lekker dat het zonnetje schijnt en een mooie tempel met allerlei Hollandse roots dacht ik me nog te herinneren.

• 04 Augustus 2013 - 21:16

Leydy:

Prachitge foto's, doen me een klein beetje aan Yangshuo denken waar jullie later in China volgens mij nog naar toe gaan. Schitterende bootjes.

• 06 Augustus 2013 - 20:53

Marion:

Mooie natuur en bijzondere roeiers!