Naar tropischer oorden - Reisverslag uit Mysore, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Naar tropischer oorden - Reisverslag uit Mysore, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Naar tropischer oorden

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

05 Januari 2012 | India, Mysore

De laatste twee dagen hebben wij Varanasi bekeken en zijn onder de indruk geraakt van de armoede, geloof en barre omstandigheden waar leven en dood heel dicht bij elkaar liggen. Je zou er haast gedeprimeerd van worden.

Varanasi hebben wij inmiddels achter ons gelaten. Via Delhi zijn wij naar Bangalore gevlogen en nu zitten wij in een super de luxe trein naar Mysore. We hadden al ontbeten in Bangalore maar dat was niet nodig geweest. Wij zitten in een airconditioned trein en we worden helemaal in de watten gelegd met hapjes, drankjes en eten. Gisteren bij aankomst hier in het tropische zuiden viel ons al op dat het schoner, gestructureerde, minder chaotisch is. We hebben nog geen koe gezien, er wordt veel minder getoeterd, de wegen zijn goed en zelfs voorzien van flitspalen. Tot op zekere hoogte houdt men zich zelfs aan de verkeersregels. We merken het grote verschil ook aan het hotel, de restaurants, de winkels en de mensen op straat, veel minder gebedel of dat je al te veel lastig wordt gevallen.

We krijgen een beetje een vakantie gevoel. Vooral de tropische temperaturen tussen 30 en 35 graden overdag en 20 graden ´s nachts dragen hier aan bij. Wij zijn heel benieuwd wat ons verder te wachten staat.

• 07 Januari 2012 - 15:12

Bernadette:

hey

de foto's zien er nu wel kleurrijke uit
    heb je je neef nog op gezocht in banglore
    wat gaat de tijd toch snel over 7 dagen ben je weer in koud nederland
    dus geniet nog maar van de laatste dagen