Toch nog heerlijke vis - Reisverslag uit Kochi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Toch nog heerlijke vis - Reisverslag uit Kochi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Toch nog heerlijke vis

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

11 Januari 2012 | India, Kochi

Na eerst een nieuw guesthouse te hebben opgezocht hebben wij onze ervaringen over de Backwatertour overgebracht aan Marian en Phillipe van de Red´s Residence guesthouse waar wij hadden geboekt.
Zij waren oprecht verrast door onze ervaringen en hebben dit zeer serieus genomen. We kregen zelfs het volledig bedrag van rond de negentig euro terug. Dit voor ons duurste uitstapje bleek nu het goedkoopste te zijn. Dus Leydy we zitten nog steeds binnen ons budget van twintig euro per dag per persoon.

En toen eindelijk hebben wij ons overgegeven aan de vis, garnalen, inktvissen enz. We zijn linea recta naar de vismarkt gegaan en hebben daar voor meer dan een kilo ingekocht die heerlijk bij een restaurantje met terras werd klaargemaakt. De kosten van het klaarmaken kost ongeveer anderhalve euro.

`s Avonds hebben wij voor de afwisseling gegeten in een leuk Italiaans restaurant met uitzicht op een vier uur durende openlucht Katholieke kerkdienst naast de Santa Cruse Basilica. Een overigens zeer luidruchtige bijeenkomst. Wij hebben ons portie nu wel gehad, echter nog nooit zo relaxed een kerkdienst bijgewoond. Daarmee hebben wij alle geloofsovertuiging in dit spirituele India denken wij wel gehad. Oh ja, dan vergeten wij nog de communisten. Die zijn zuidelijk van Kochi in Kerala erg actief en zeer zichtbaar.

Vandaag onze laatste dag in Kochi. Met de veerboot zijn wij naar Ernakulum gevaren voor 4 cent per persoon. Daar hebben wij nog wat geshopt. Ontspannen door de winkelstraten en shopping Malls geslenterd. Ter afsluiting hebben we ons nog een keer overgegeven aan de heerlijke vis. Op de zeekade hebben wij bij de vissers voor een kilo aan diverse vissen, reuze garnalen en anderhalf kilo aan giga grote mosselen gekocht. De mosselen zijn hier zonder schelp groter dan de grootste mosselen met schelp in Nederland. Deze hebben we wederom klaar laten maken in een restaurantje een eindje verderop. Een passend feestmaal als afscheid voor dat wij morgen naar Delhi vliegen waar het heel wat frisser zal zijn dan de tropische omstandigheden hier in Kochi.

• 11 Januari 2012 - 17:53

Elly:

nou en dan zit het er op kun je wel zeggen. Maar al dit moois zit in the pocket. En dat neemt niemand jullie nog af. Wens jullie een hele goede terugreis. groetjes Elly

• 11 Januari 2012 - 19:15

Map:

Wat ziet het eten er heerlijk uit, erg leuk, dat je inkopen doet op de markt en het dan in een restaurantje kan op eten. Een paar laatste relaxte dagen aan het strand en dan weer terug, hoop dat jullie nog kunnen wennen in Nederland en een goede reis terug.

• 11 Januari 2012 - 19:45

Anita:

Wat een mooie verhalen en foto s weer

En wat een vis het water loopt me uit de mond hahahahah

ziet er heerlijk uit !........

Wens jullie een Goede Reis naar Nederland
    Grtjs Anita

• 12 Januari 2012 - 09:52

Leydy:

Yes yes. Deze boten en watertjes bedoel ik. Dank voor de tip hoe je beetgenomen kunt worden. Een heerlijk bereide vis vind ik net zo lekker als allerlei extreem dure en luxe wezens. Dus ik ga graag met jullie mee naar Zuid India de volgende keer. Maar jullie kennende zal dat wel niet gebeuren. Sri Lanka heb ik al gedaan. Maar Zuid India daar zie ik nog genoeg uitdagends in. Of anders toch de Himalaya? Een heel goede dag is Delhi, wat er vast weer heel anders uitziet nu aan het eind van de reis dan de eerste dag.