Birmese massage - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Birmese massage - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Birmese massage

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

11 December 2012 | Myanmar, Mandalay

Nadat de toer officieel voorbij was bracht Ko Moo ons nog naar een Silk factory en naar een bijzonder mooie tempel. Hij vond het zo leuk dat hij vervolgens met ons naar een restaurant ging van weer een andere vriend van hem. Daar hebben wij heerlijk gegeten voor € 1.80 in totaal voor ons drieën. Toevallig of niet zat er vijftig meter verderop een vriend van hem met een kappers anex massagesalon. Gerard had hem verteld dat hij de dag er voor naar de kapper was geweest en daar twee euro moest betalen. Dat was volgens hem veel te veel. Daarom bood hij aan naar zijn vriend te gaan. Daar werden wij onthaald op een geweldige haarwassing, fullbody massage en Marian heeft haar haren laten knippen. De massage is echt een belevenis op zich. Een uur lang lopen er kleine Birmese jongetje over je heen terwijl de derde je haren wast. Geloofd het of niet, maar het was een vriendendienst en we hoefden niets te betalen.

Uiteindelijk waren wij rond 20.30 uur bekaf weer terug in ons Guesthouse. Dit was weer zo’n dag met een gouden randje die je niet snel vergeet. Morgen vertrekken wij naar Hsipaw. Met Ko Moo hebben wij afgesproken dat, als wij weer terug zijn in Mandalay, hij met ons wat trips gaat doen. We zijn erg blij dat wij hem hebben getroffen en verheugen ons op een weerzien.