Gestrand in Frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Gestrand in Frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Gestrand in Frankfurt

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

08 December 2012 | Duitsland, Frankfurt am Main

Het heeft nogal wat voeten in de aarde om te vertrekken. Door de sneeuwval is het hele openbare verkeer ontregeld. Wat een paar sneeuwvlokken zoal niet kunnen doen. Vanmorgen, veel vroeger dan eerst gepland, door Sacha naar de trein gebracht. De grote vragen van vandaag; gaat er een trein, rijdt deze op tijd, hoe is de situatie op Schiphol? Als klap op de vuurpijl krijgen wij te horen dat er bij Lufthansa een algemene staking is uitgebroken. Redenen voor ons om het zekere voor het onzekere te nemen en voor ons doen heel vroeg te vertrekken.

Tot onze grote verrassing zijn we om 14.30 uur al op Schiphol. De NS doet dus een keer wat ze beloven. Gevolg is wel dat we nu vijf uur moeten wachten op onze vlucht. Althans dat hopen we dan maar. Het regent hier vertraagde en geannuleerde vluchten. Maar wij blijven hoopvol. We hebben onze bagage al ingecheckt. Onze vlucht staat voor 19.40 uur naar Frankfurt “On Scedule”. In Frankfurt hebben we slechts een uurtje voor de overstap naar Doha. We houden de moed er in. Nu even eten en dan eens kijken bij de gate of ons vliegtuig al is aangekomen.

Dit is wat je noemt een valse start. Tot op het laatste moment leek het er op dat ons vliegtuig op tijd zou vertrekken. Op het moment van Boarden kwam de mededeling dat er een vertraging was van anderhalf uur. Automatisch betekende dit dat we de aansluiting zouden missen voor onze vlucht naar Doha. Bij aankomst in Frankfurt blijkt dat het vliegveld om 23.00 uur dicht gaat vanwege geluidshinder voor de omgeving.

Vannacht zijn we ondergebracht in een hotel en over een paar uurtjes om 11.00 uur vertrekken wij naar Doha. Als alles mee zit zijn we morgenochtend om 07.00 uur in Bangkok. Al met al een vertraging van 12 uur. Nu nog maar hopen dat onze bagage ook op de juiste manier omgeboekt is en morgenochtend ook in Bangkok aankomt.

• 09 December 2012 - 13:11

Elly:

Hoi Hoi,
    Wat nou een nare start van jullie vakantie. Maar vooruit als dit het enige is en was dan gaat het goed komen. Marian denk vooral om de afstapjes. Geniet ervan.

• 09 December 2012 - 13:19

Joyce:

Kop op...zie het als een deel van dit nieuwe avontuur!

• 09 December 2012 - 15:43

Monika:

Hardlopers zijn doodlopers! Zie deze start maar als een rustig begin van een mooie reis!