Daar zitten we dan! - Reisverslag uit Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Daar zitten we dan! - Reisverslag uit Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Daar zitten we dan!

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

11 December 2011 | India, Delhi

Zijn we netjes op tijd afgezet bij het treinstation, snel weer heel lekker gegeten, blijkt de trein bijna twee uur vertraging te hebben. Maar goed, het geeft ons de gelegenheid om ons reisverslag bij te werken. Vanmorgen werden we netjes op de afgesproken tijd door onze chauffeur opgehaald voor een dagje touren door Delhi. Allereerst zijn we naar Lakshmi Narayan Temple geweest. Een rood met wit marmeren tempel in 1938 door een rijke Indische industrieel gebouwd. Meest in het oog springend zijn de ontelbare hakenkruizen. Hoe bizar, in India staat dit teken voor geluk en voorspoed. Vervolgens hebben we het immense Rode Fort bekeken. De toeristische attractie in Delhi bij uitstek. Opvallend is de hoeveelheid schoolklassen die een reisje maken naar dit Fort en ander culturele hoogtepunten. Lachwekkend is dat velen je in het Engels aanspreken en een hand willen geven. En dan de verschillende mensen (vooral jonge mannen) die met een rokende blondine op de foto willen, hahaha......, zijn ze absoluut niet gewend. Omdat Marian een foreigner is mocht het dan.

Na een kleine wandeling over een lokale markt en een tochtje met de riksja hebben we de Jam Masjid Moskee bekeken. Helaas was de Moskee vanwege het gebed gesloten. Daarom konden we het prachtige gebouw alleen van de buitenkant bekijken. Op de weg naar Lodi Garden hebben we de eenvoudige maar indrukwekkende herdenkingsplaats van Mahatma Gandhi bezocht. De man die te belangrijk voor India geweest om er niet even een bezoekje aan te brengen.

Na een wederom hele lekkere maaltijd in een typische Indiaans restaurant zijn we naar Lodi Garden Gegaan. Echt een oase van rust vol met picknickende Indiase gezinnen en flikflooiende stelletjes. Een heerlijk relaxed sfeertje met een aantal mooie gebouwen waaronder een tombe en een moskee. Te midden van waterpartijen en een rozentuin. Daar hebben we ook even uit kunnen rusten, liggend in de zon, genietend van de rust op het gras met tientallen verschillende vogels om ons heen van papagaai tot kraai en eekhoorntjes die uit je hand eten.

Tegen het vallen van de duisternis, rond een uur of vijf zijn we naar de Lotus Temple gereden. Een uniek modern gebouw in de vorm van een Lotus. Het beste te vergelijken met de Opera in Sidney. Deze tempel is bedoeld voor alle geloven. Iedereen kan er komen bidden. Tot slot hebben we de India Gate bezocht. Een Arc de Triomphe als in Parijs, dit ter nagedachtenis van de gevallenen in de tweede wereldoorlog. Afsluitend nog kort een bezoekje aan een lokale overdekte markt. Kortom wij hebben in 1 dag de toeristische highlights van Delhi gezien. Het voelde wel als een ongekende luxe om zo met de auto en chauffeur dit te doen. Wij hoefden niet op onze bagage te passen en konden heerlijk genieten.

• 12 December 2011 - 18:11

Klaas En Herma:

Hallo Marian en Gerard
    Prachtige foto's en mooie verhalen. Wat een totaal andere wereld.
    Merk je daar ook iets van kerst of ligt dat daar anders?
    Hier zijn overal de kerstmarkten begonnen maar ook regen en harde wind is in aantocht.
    Dat is dan toch weer minder. Hoe is de temperatuur daar?
    Leuk om regelmatig jullie reisverslag te lezen

Groetjes Klaas en Herma

• 12 December 2011 - 19:08

Roland:

ziet er allemaal leuk uit ook leuke foto's
    ik hoop dat het daar lekker weer is want hier waait het en het begint koud te worden :D

• 12 December 2011 - 20:59

Willy:

Dag Geard en Marian
    Super mooie foto's ik heb er van genoten............. veel groetjes uit het koude Nederland .
    Willy

• 12 December 2011 - 21:04

Elly:

wauw wat een verschillen. De rust bij red fort en de drukke straatjes bij de bazar. Wat een indrukwekkende onderneming. Kijk nu al uit naar het volgende verslag hahaha. ENJOY groetjes elly