Nieuwjaarsdag - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsdag - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsdag

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

01 Januari 2012 | India, Vāranāsi

Nieuwjaarsdag was voor ons vooral een dag van treinen. Om 16.00 uur kwamen wij aan in Varanasi. Op het laatste moment hebben wij besloten toch een ander guesthouse te zoeken. Met behulp van een TukTuik chauffeur hebben wij uiteindelijk een leuk guesthouse gevonden. We dachten daar aanvankelijk heel licht over. Maar na dat we de stad binnen kwamen kon de TukTuk niet verder dan de hoofdstraat.

Vandaar zijn we op onnavolgbare wijze met de chauffeur door de nauwe, pikdonkere, modderige steegjes van het oude Varanasi gelopen. Soppend door drek, koeienstront en afval. We hadden dan ook geen idee waar we ´s nachts waren. Het is nog het beste te vergelijken met de Souks in Marokko maar dan op z´n Indisch, vies en vuil dus.

Varanasi is overigen dé Heilige stad van de Hindu´s, te vergelijken met het Vaticaan voor de Katholieken en Mekka voor de Moslim. We zijn benieuwd wat wij morgen aantreffen.

• 03 Januari 2012 - 12:10

Elly:

beste wensen voor 2012 en vast alweer plannen voor een nieuwe reis. Nou nou deze is ook heftig hoor. Dit gebied komt erg smerig/rommelig over met veel vreemde figuren. Maar goed jullie teller staat alweer op 11 dagen en dan weer terug in het rustige noorden van dit kikkerlandje.
    Maar met een prachtige ervaring in de pocket.
    groetjes elly