Met slowboat naar Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Met slowboat naar Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Met slowboat naar Bagan

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

21 December 2012 | Myanmar, Pagan

Na twee intensieve dagen hebben wij afscheid genomen van Ko Moo en zijn zeer hartelijke gezin. Onze laatste dag in Mandalay stond vooral in het teken van relaxen en onze voorbereiding op de reis naar Bagan.

Inmiddels legt de slowboat met veel getoeter voor de tiende keer aan de wal aan. Het is een komen en gaan van lokale passagiers en verkoopsters die bananen, somasas, maïskolven enz. proberen te verkopen. We horen net dat de boottocht waarschijnlijk dertien uur zal duren door de lage waterstand. Nadat wij vanmorgen om 05.30 uur vertrokken zijn, wordt het vanavond waarschijnlijk na zevenen dat we aankomen in Bagan. Een echte straf is het echter niet. Heerlijk genieten in een warm zonnetje en af en toe wat koffie of thee.