Eten, drinken en zon, zon en zon - Reisverslag uit New Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Eten, drinken en zon, zon en zon - Reisverslag uit New Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Eten, drinken en zon, zon en zon

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

14 December 2011 | India, New Delhi

Wat ons tot nog toe echt heeft verrast is het eten, het smaakt voortreffelijk en dat is vooral te danken aan de kruiden en specerijen in de maaltijden. Het is pittig maar zeker niet te scherp. Het is overwegend vegetarisch met een verrassend goede smaak en afwisseling, zodat het helemaal geen straf is. Als je wat anders wilt eten er is keuze genoeg. Er is ook Mac Donalds, Kentucky Fried Chicken, Chinees, Tibetaans en pizza. Laten we het afkloppen, tot op heden hebben we geen enkele last gehad van de maag of andere problemen, dit om onze volgers gerust te stellen. Opvallend is dat alcohol en sigaretten weinig worden gebruikt. Het is geen probleem om er aan te komen. Alhoewel alcohol met 1,50 euro voor een fles Carlsberg van 0,6 liter naar verhouding duur is. Twee pilsjes is dan net zoveel als een hele maaltijd voor twee personen. Dat zelfde geldt een beetje voor sigaretten. Een pakje (originele) Marlboro kost ongeveer hetzelfde. Dit zijn dan ook onze duurste uitgaven. Zelfs een hotelkamer is soms goedkoper.

Zoals we al schreven kan het behoorlijk afkoelen tot zo´n 5 graden. Overdag is het echter genieten van de zon die vol op schijnt. In de zon stijgt de temperatuur tussen de 20 en 25 graden. Oh wee, als de zon weg is. Dan daalt de temperatuur onmiddellijk met rasse schreden. Morgen vertrekken wij naar warmere oorden. Toch is het genieten en tot rust komen in McCleod Ganj.

• 14 December 2011 - 13:20

Heleen:

hoi Gerard en Marian. Mooie reis maken jullie! De verslagen volgen elkaar zo snel op dat ik na een paar dagen niet op de computer te hebben gekeken even de tijd moet nemen om alles te lezen. Geweldige indrukken moeten jullie krijgen van dit land. Gaan jullie zelf ook nog de rust en tijd nemen voor een meditatie-sessie bij de monniken? Dat lijkt me geweldig om te doen.
    Veel plezier de komende tijd!
    Groetjes vanuit een koud Nederland.

• 14 December 2011 - 16:26

Map:

Erg leuk, de foto van die koeien voor het Lotus Holistic Healing Centre.
    Dat is wel lekker, dat jullie nog geen last gehad hebben van het eten, ik zag al cola staan op tafel bij foto's bij een vorig verslag. Veel plezier.

• 14 December 2011 - 18:42

Gerry,astrid.:

he hoe is het daar?
    Jullie zijn al op veel mooie plekjes geweest, en ook mooi foto`s gemaakt.
    leuk om te elke keer te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    en het leven is er echt niet duur( als je tenminste geen bier drinkt en rook).
    nou nog veel plezier en blijf jullie volgen.
    gr van ons

• 16 December 2011 - 12:53

Albert :

Ziet er allemaal gezellig uit weer ,prachtig om te lezen en te zien dat het jullie goed vergaat daar in dat mooie India ......latersssssssssss en groet Albert