Wat een dag!!!! - Reisverslag uit Udaipur, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Wat een dag!!!! - Reisverslag uit Udaipur, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Wat een dag!!!!

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

24 December 2011 | India, Udaipur

Na zeven dagen eindelijk weer internet en even alle reisverslagen uploaden en dat is heel wat. Het is de dag voor Kerst. Het is nauwelijks te vatten wat je in één dag kunt beleven. Daarom maar even dit verslag opknippen in drie dagdelen. Allereerst zijn we vanochtend na een zonnig ontbijtje op het dakterras van ons guesthouse Kumbha Palace naar de buren gegaan. Onze mooie achtertuin grenst namelijk direct aan het City Palace. Een immens groot paleis dat nog steeds door de Koning bewoont wordt. Het is het enige paleis dat nog in privaat bezit is. Narothom vertelde ons dat de Koning nog veel meer bezittingen heeft in de stad Udaipur. Het paleis is dan ook heel goed onderhouden en prachtig om te zien.

Na een korte bezichtiging zijn we lopend naar de aanlegsteiger gegaan voor een rondvaart trip over het Pichola meer. Midden in het meer ligt het Lake Palace hotel het vroegere paleis van de Maharadjas van Udaipur. Je wilt niet weten wat het kost om daar te overnachten. Je kunt er alleen omheen varen en is niet te bezoeken. Bijna iedereen in de wereld kent dit gebouw wel van één van de James Bond films die hier is opgenomen.

Even verderop in het meer ligt het Jag Mandir eiland. Dit eiland werd vroeger gebruikt als ontvangst plaats voor recepties. Het Jag Mandir hebben we wel kunnen bezoeken. Een cola kost er vier keer de prijs van wat normaal is in India en voor 200 euro kun je er in een idyllische omgeving dineren. De rondvaart is een leuke ontspannen bezigheid.

Na de rondvaart hebben wij het Monsoon Palace boven op een heuveltop bezocht. De weg er naar toe is zeer stijl. De riksja´s komen maar tot halverwege. Dan is het wel een voordeel dat wij een eigen auto hebben en helemaal tot bovenaan gebracht werden. Het paleis is op zich niet zo bijzonder maar het uitzicht des te fraaier. Van boven af kijk je over het meer, het City Palace en de rest van de stad.

• 27 December 2011 - 09:39

Map:

Doordat jullie aan het uploaden zijn valt mijn commentaar weg, dus maar even wachten met er iets onderzetten

• 27 December 2011 - 16:20

Map:

Wat een belevenissen en indrukken op 1 dag, zodat jullie de verhalen in drieën knippen, dat belooft wat voor de hele vakantie, lijkt een lange tijd, als je weer terug bent...prachtige foto's ook, echt genieten dat kunnen we zien.

• 28 December 2011 - 04:12

Leydy:

India is toch echt de topper wat betreft de kleurrijkheid. Wat is er in dit rijk toch ontzettend veel te zien.