Kamelentocht - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Kamelentocht - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Kamelentocht

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

21 December 2011 | India, Jaisalmer

Jaisalmer is een snoepje. We zitten nu al een week in het woestijngebied van Rajasthan en hebben al heel wat Forten gezien maar het Fort van Jaisalmer is een van de mooiste. Het torent hoog boven de woestijn uit en is te vergelijken met Carcassonne in Frankrijk. Wat het Fort zo bijzonder maakt is dat het bewoont is. Het is er zeer levendig. Ook het stadje buiten de poort is leuk. Omdat het overzichtelijk is heeft het iets knus.

´s Middags zijn we met de jeep verder de woestijn ingereden. Onderweg hebben we de graftomben van de Maharadja familie gezien, een verlaten dorp en een dorpje in de woestijn waar echt pure armoede heerst. Ons valt telkens op hoe vriendelijk de mensen zijn. Iedereen wil een praatje met ons maken en zijn nieuwsgierig naar ons.

Tegen een uur of vier zijn we met een Engels meisje en een Argentijnse jonge op kamelen een afgelegen gebied ingetrokken. Daar hebben wij de zonsondergang bekeken. Onze kamelendrijver maakte voor ons thee en wat hapjes. Wel leuk om te zien hoe ze met heel weinig middelen allerlei lekkere dingen kunnen maken. We kunnen er natuurlijk niet om heen deze kamelentocht te vergelijken met die in Marokko dit voorjaar. Dan is de woestijn in Marokko en de kamelentocht toch spectaculairder. De woestijn is hier toch vrijwel overal begroeid met struiken en af en toe een boom terwijl in Marokko alleen maar zandduinen te zien zijn. Hier is het allemaal wat vlakker.
Na de zonsondergang hebben wij afscheid genomen van onze reisgenoten en zijn met de jeeep terug gegaan naar Jaisalmer. We benijdden de anderen niet. Het werd al aardig koud en in de nacht daalt de temperatuur behoorlijk. Beiden hadden weinig extra kleding bij zich. Wij waren dus heel blij dat wij weer in onze warme hotelkamer konden slapen.

• 27 December 2011 - 09:12

Map:

Het is hier nu 10 uur in de ochtend de 27 ste en ik zie dat jullie stukjes aan het plaatsen zijn wel heel grappig dat je tegelijkertijd achter de computer zit. Wat een geweldig mooie kleine dorpjes komen jullie tegen en hele mooie vriendelijke mensen, waar Marian wel even een praatje mee maakt. Een imposant ford en toch voor mij wel heel spectaculair, die woestijntocht. Intussen hier al weer Kerst geweest. Ik wens jullie plezier en bijzondere momenten, nog 18 dagen zie ik.